Detta har hänt

Lördagen var blandad. Humöret låg i centrifugen och jag ville varken det ena eller den andra. Blev dragen till en fest några minuter från stan.

Cynthias arbetskamrat stod för kalaset. Hade ingen alkohol med mig och satt nykter i början av kvällen. Däremot bjöds det på diverse dricka när folk blev berusade. Jan Erik var inte snål och betalade både taxi till stan, inträde på Play och erbjöd rum på Park. Hotellfrukost är ju inte fel, tänkte jag men blev övertalad av Cynthias tvivlande blick. 

Efter några snabba
sms smet vi till The old sportsman för att bli nekade inträde. Stod utanför och väntade på att Roberto skulle dyka upp. Då det dröjde försökte vi förhandla med vakten. Ingenting fungerade och vi gick med bestämde steg till Perfect pizza. Doften av italiensk restaurang gav mig en nostalgishock och vi försvann ut lika snabbt som vi kom in.

Det blev Manu Chao och champagne hos R. Därefter vandrade jag hemmåt. En helt okej kväll. Ett ljus i mörkret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback