Djävulen debatterar

Är nervös och orolig. Hur skall jag klara det här? Tänk om det händer någonting? Vad gör jag om pengarna inte räcker? Om två veckor måste allting vara klart. Om det blir ordnat tidigare kommer priset reduceras något. Tänker att jag kommer irritera mig på min partner. Han kanske inte är den han utgett sig för att vara. Jag längtar till Halmstad. Om jag fattar det här beslutet kommer jag inte kunna infinna mig i min hemstad på lång tid. Borde jag inte blåsa av hela kalaset? Jag är för ung.

Här får du din livs chans, och du tvekar?!
Skärpning! Du får sluta vara en sådan mes. Man kan inte vara rädd för allting hela tiden. Du kommer ha vansinnigt kul. Det är det här du har drömt om hela tiden. Det var såhär du ville ha det. Du valde det långt innan det ens kom på tal. Pengarna kommer räcka. Varför funderar du på det? Blir det lite knapert får du stå ut med det. Bangar du ur nu kommer du ångra dig resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback