Drömmar om Mr Poker

Jag har alltid varit usel på kortspel. Folk har försökt lära mig allt från Hej knäckt till Texas hold'em. Trots pedagogiska kamrater är reglerna som bortblåsta efter varje omgång. Skulle någon fråga mig hur många kort det finns i en lek, svarar jag 52, med tveksamhet på rösten.

Inatt var jag proffspelare. Av ren nyfikenhet gick jag fram till ett bort på en klubb. Jag började satsa. Till min stora förvåning gick det bra. Snart började klubbens besökare höja på ögonbrynen. De största spelarna försökte klå mig. Jag var kvällen drottning. Jag var iskall. Inte ens Wild Bill skrämde mig.

När jag vaknade var jag ovanligt sugen på Finns i sjön.

Kommentarer
Postat av: Lurv!

haha, bra text.. Rolig!! Var hur när spelade du??

2008-05-19 @ 16:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback