Register på retsamma situationer


Jag hatar livet och börjar lista saker jag retar mig på.

  • Den stickiga, brännande känslan när man tvättar händerna i alldeles för varmt vatten. Smärtan som håller i sig under en sådan retsamt kort, men samtidigt lång, tid. För att sedan tona bort.
    - Tona är verkligen rätta ordet.
  • Ett utav blinkljusen jag cyklar förbi påväg till gymet. Det slår oftast över till grönt precis när jag kommer. Men när det är på dåligt humör, väntar det med att byta färg in i det sista. Precis när jag hunnit stanna och kliva av cykeln.
  • När man skall ta sig någonstans och har planerat allting i minsta detalj. För att spara så mycket tid som möjligt ser man till att man är färdig på sekunden. Då man går ut för att sätta sig på hojen upptäcker man att det står fem stycken andra cyklar som blockerar vägen. Inklusive en orubblig moped.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback