Tuff turbulens

Flygskräck är en vanlig åkomma. Start och landning är obehagligt, men turbulens är värst, enligt mig. Sitter jag bredvid min bror i planet, trycker jag hans hand så hårt att jag kramar ur all handsvett flera dagar i förrväg. Sitter jag ensam lutar jag mig tillbaka och håller stadigt om armstöden.

Ett praktexempel på tubulens var ett plan som flög från Singapore till Sidney. När det befann sig över centrala Australien hamnade planet i en luftficka och föll 90 meter! Innan fallet flög de i relativt lugna förhållanden och ingen hade förutspott några gungningar. De som hade glömt säkerhetsbältet kastades mot taket. Tolv personer skadades och en dog. Detta läser jag i En kortfattad historik över nästan allting av Bill Bryson.

90 meter! Fuck flying säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback