Fyra varianter av brunt

Det är någonting som inte stämmer, är min första tanke när jag vaknar. De i vanliga fall vita lakanen har fått en mer brunskiftande färg. Jag kollar på mina händer och lägger märke till att lakanens nya kulör återkommer under mina naglar. Det ilar i hela kroppen och jag sätter mig upp i sängen. Då ser jag spåren.

Min älskade Mac är täckt av bruna smulor. Några småbitar har smällt och nästan kokar på den vita datorn. Jag vänder mig om och blundar. Det här är inte sant. Under skrivbordsstolen ligger tussar av aluminiumfolie. Vid hjulen är det bromsspår efter att jag kört över krosset med stolen. Snart hittar jag förpackningen prydligt lagd i papperskorgen.

- Jag borde lägga av med min chokladdiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback