Oroväckande ord

Jag vill inte framstå som en ordbög nu, men vissa uttryck klarar jag inte av. "Vacker" är ett sådant ord. Det är någonting som inte får rätt klang i mina öron. Jag tycker på någont sätt att det är väldigt töntigt. Jag företrar till och med "elegant" och "tjusigt" framför "vacker". Men samtidigt är det ändå inte samma sak. Vackar har en innebörd som får mig att kräkas.

"Älska" är också ett sådant ord. Det funkar inte. Det skär sig. Det är som saft med mjölk.

När mamma, efter Jonas Gardells show säger "Låten Aldrig Skall Jag Sluta Älska Dig är så vacker", tappar jag matlusten.

Ps. Tack anonym Ds.

Kommentarer
Postat av: stiven

Jonas Gardell får mig alltid att tappa matlusten...

2007-11-30 @ 12:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback