Dålig smak på studentfesten

Som jag tydligt markerade i förra inlägget så är jag inte så förtjust i maskerad. Men vad gör man inte när det är studentfest? Temat var Bad Taste och jag hade länge vetat vad jag skulle ha för kreation. Men eftersom jag inte är någon bra planerare så började jag leta upp grejerna till min outfit dagen innan. Självklart hittade jag inte det jag sökte och blev med ens opepp. Funderade ett tag på folkdräkt, men övervägde eftersom det skulle bli alldeles för varmt. Det slutade med min planerade karaktär "Gothlisa", trots allt. Fast hon blev inte lika bra som jag hade tänkt mig.

image13
Hanna och Susanna

Hursomhelst. Det tar alltid lång tid för mig att bli färdig så jag kommer alltid sist till förfesten. Likaså den här gången. Men när jag äntligen kom fram till Hanna (ganska pepp eftersom jag hade (för)förfestat lite med mig själv framför Photobooth) så sitter närvarande och kollar på Desperate Housewifes. Alltså Desperate Housewifes är bra, men inte så bra att man viger förfesttiden till att kolla på tv. Det var alltså helt dött. Vi hade folket, vi hade musiken och vi hade kommande studentfest. Ändå envisades somliga med att kolla på tv. No offence ni skyldiga, men det var partydödaren Nr ONE.

Jag tror att det är det här med att klä ut sig som gör att jag inte känner mig bekväm. Självklart hade jag roligt stundtals men på det stora hela var det ingen hit. Jag måste helt enkelt acceptera att maskerad inte är någonting för mig. Förhoppningsvis så blir nästa studentfest med temat crazy xmas lite roligare. Då kan jag komma undan med lite glitter i håret. Disco!

Kommentarer
Postat av: fiffi

det är bara för att du inte pallar vara ful! brud!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback