Tomten påväg att bli modeikon?

image20

Traditionen jul är ju någonting som alla påverkas av. Vare sig man vill eller inte. Julskyltning, ljus i trädgårdar, juljunglar på tv och så vidare. Men någonting som iallfall inte jag har tänkt på innan, är att jul faktiskt är lite av en återkommande trend.

Idag såg jag en kille på bussen med tomteluva. Jag är säker på att han inte var påväg till någon maskerad, utan han hade den för att han tyckte den var fin. Varför jag är så säker på detta är för att mudden på luvan var i komoflage. Om det tillverkas tomteluvor med kamoflage, då dröjer det inte länge innan Canada goose gör en tomterock. Eller H&M lanserar tomtemors underkläder.

Jag pratade lite om detta med Josefine och Stina när jag träffade dem på gymet. Årets julklapp är GPSn. Jag vet inte vilka som förutspår vilken årets klapp är. Men om GPSn är det diagnosticerade paketet, och det finns tomteluvor med kamoflage på marknaden, då kommer handgranaten blir tippad etta inom snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir så imponerad av dig ibland. Mycket bra inlägg. Jag fundrade ett tag på att lopiera det o skicka det till en tidning och säga att det var jag som hade skrivit det och bli världens bästa skrivande journalist och såmen så tänkte jag... nää jag är för lat. Förresten vill jag också kunna se dina bilder på bilddagboken så ge hit användarnamnet. Tack! Är du snäll...?

2007-12-09 @ 17:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback