Ondskan själv

Nattuggla som jag är, satt jag uppe och kollade på Most Evil på Discovery Channel inatt. De handlade om kvinnliga mördare. Enligt statistik så är det fler män som mördar än kvinnor. De undersökte varför det är så, och testade om män även är mer aggressiva än kvinnor. De olika könen reagerar på olika sätt, i olika situationer. Kvinnor blir till exempel mer aggressiva när de oförberett konfronteras.

När jag stod i omklädningsrummet på gymet idag hörde jag en tjej som beklagade sig. Hon hade precis kommit från frisören som tydligen hade färgat hennes hår i fel färg. Hon ville ha en kall hårfärg, men frisören hade gett henne en varm. Det som shockerade mig var att hon sade följande; "Jag ville bara krossa en spegel, ta en skärva och skära upp henne!" Hennes kompis försökte förgäves med att fälla brudkommentarer; "Nej, men det är jättefint. Iallfall där bak..".

Av ren skadeglädje var jag tvungen att vända mig om och se hur jävlig hon såg ut i huvudet. Till min besvikelse var det inget uppseendeväckande. Hon såg helt normal ut. Jag vände mig om igen och fortsatte lyssna på konversationen.
"Frisören spillde till och med hårfärg på mitt linne!"

Enligt statistiken begår alltså män fler mord och våldsbrott än kvinnor. Jag förstår att det var irriterande att få hårfärg på kläderna, men den här tjejen är beredd att skära upp sin frisör för att hon råkade bli varm i håret? Det är vad jag kallar kvinnlig aggresivitet.

Kommentarer
Postat av: stiven

så många gånger jag veljat cutta min frisör...

2007-12-16 @ 22:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback