Solo kommer till insikt

Pratet om att man, som singel, är så hemskt ensam på alla hjärtans dag är bara skitsnack. Egentligen är allting bara en konsumsionsfint. Man kan ha en utmärkt kärleksfull dag med enbart sig själv som sällskap.

Så tänkte jag i morse. Jag vaknade på topp och kände mig oändlig. När jag satte mig ned med ett delikat knäckebröd (med philadelphia, kalkon, tomat och trocomare!) framför tvn blev jag med ens väldigt liten. Tv4 önskade en trevlig alla hjärtans dag. I bakgrunden spelades någon överromantisk låt, medan filmklipp på par i äckligt romantiska miljöer rullade. Jag blev helt paff och kände mig så fruktansvärt ensam. Då började jag samtidigt minnas drömmen jag hade inatt. Drömmen om att jag var helt ensam och bortglömd. Jag har inte ens fått ett glad-alla-härtans-dagsms från telenor!

Trots starten blev jag den där bedrövade singeln som sitter ensam. Den ända dagen i kallenderåret där gemenskap står i centrum.

Kommentarer
Postat av: fiffi

förresten så skickade en kompis till mig ett sånt 3sms som jag fick...

Postat av: Anna

Ja det är inte lätt att vara snygg och nöjd med sitt singelliv :P om det duger så kan du få ett gulligt sms av mig en annan dag så kan vi försöka glömma den kommersiella dagen som bara stressar folk.

2008-02-15 @ 10:14:42
Postat av: Hannes

jag fick ett sms från telesnor.

2008-02-15 @ 18:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback