En hemlighet

Här är det hemliga rummet i Santoshuset på svt. När jag har vägarna förbi stannar jag och beundrar dörren. Det känns som om det finns någonting värdefullt bakom denna svarta port.

Rummet är låst
med en nyckel som är svår att komma åt. Häromdagen fick jag tag i den. Det pirrade i kroppen av nyfikenhet. Jag såg mig omkring och smög fram till låset. Nyckeln behövde vridas några gånger innan det klickade. Just när jag skulle dra ned handtaget hörde jag att någon närmade sig. I panik låste jag dörren igen och hoppade åt sidan för att inte verka misstänkt.
- Lisa, vad gör du här?
Jag rycker på axlarna och ler sådär fånigt som bara jag kan.
- Kom och hjälp mig att leta upp lite böcker.

Det hemliga rummet är och förblir en hemlighet.

image43

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback