Blixt, hushållsarbete och Grönland

image42Har glömt den revolutionerande idén som jag hade tänkt skriva ned. Får berätta någonting annat istället.

Sitter och ser på Rakt på med K-G Bergström på tvåan. Han intervjuar Hans Blixt och Åsne Seierstad. Det handlar såklart om utrikesjournalistik. Ludde spelar handbollsmatch och det är min tur att diska.





Nu bytte jag kanal (har lärt mig att zappa mellan ettan och tvåan). En guide på Grönland i Packat och klart, är inte orolig över den globala uppvärmningen. Flera ton is smälter varje år och hans jobb är att se hur glaciärerna upplöses. Trots det tror han att forskarna överdriver. En intressant man. Tydligen har han även suttit på behandlingshem. Killen med kollen, så att säga.

Det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback