Zappa? Varför det?

Tv är inte min grej. Skall jag vara ärlig vet jag inte hur man ser på tv. Så fort det blir reklam går jag. Eller när intensiviteten i programmet tonar av, börjar det krypa i mina ben. De gångerna jag kollar, är när jag äter frukost. Då sätter jag bara på apparaten. Jag zappar inte. Kanalen den förre tvtittaren såg på, är det jag ser. Oftast är det Efter Tio på tv4 eller 24 direkt jag flyktigt slänger blickar på, medan jag surplar på mitt te.

Min bästa vän Hanna är tvärt om. Hon är dumburkens okrönta drottning. Hon vet vilka dagar där det inte går någonting bra, hon kan alla karaktärernas namn i samtliga tvserier på kanal 5, Melodifestivalen och Lets Dance. Idols glansperiod var ett helvete. Varje fredag när det vankades fest skulle det vara Idolkväll. Försöka komma in i partystämmning med en ylande  Marie Picasso är svårt. Jag stannade tillslut hemma. Inte hela kvällen, men såpass länge att Idolhysterin hann lägga sig.

Jag gillar trots allt filmkrönikan, Robins och Velvet. Fast det är väldigt sällan jag ser de programmen. Oftast lyckas jag inte pricka in rätt tidpunkt. Eller så såg den förre tvtittaren på fel kanal.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Du har fortfarande chans att vara med på min tävling, om du inte redan är med. Kl. 20.00 ikväll drar jag en lycklig vinnare:
http://junitjej.blogg.se/1203203559_myspaket_frn_t4use.html

Postat av: fiffi

jag hatar också att titta på tv. det är inte mysigt alls. jag tittar på två saker: animal planet och top model. annars rör jag inte den.
borde DOCK se velvet, har hört att det ska var brrra!

2008-02-21 @ 18:11:43
URL: http://fiffigirl.blogg.se
Postat av: bitte

Näe, jag har tyvärr inte köpt skorna. Men jag vill, tror jag!

2008-02-22 @ 12:06:42
URL: http://bbandit.blogg.se
Postat av: Amanda

Min bästa vän Hanna är tvärt om. Hon är dumburkens okrönta drottning.
Haha

2008-02-22 @ 20:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback