Åtta timmar bloggande om dagen

Nackdelen med att ha en blogg som man vill att folk skall läsa är följande:
  • Aktivitet.
    Så fort man dröjer med ett inlägg tappar man läsare direkt.
  • Personlighet.
    Man kan inte skriva allting man tänker på och vill dela med sig av. Man kan faktiskt få frågor på det man skriver. Frågor man inte alltid vill ha. Jag har nog tusen saker jag vill skriva ned, som jag drar mig för eftersom jag inte kommer kunna svara om det kommer några frågetecken.
  • Bilder.
    Utan bilder är det ingen som orkar läsa. Problemet är att om man inte vill bryta mot några regler skall man i princip ta sina bilder själv, eller fråga fotografen om man får låna en bild, och vem orkar göra det?
  • Innehåll och upplägg.
    Att skriva en text på 2000 tecken utan textindelning, bilder eller rubriker gör att inten orkar ta sig igenom allting. Det måste dessutom vara läsvärt.
image22

Den här listan skriver jag bara för att få igång mitt skrivande igen, och lite för att förklara varför jag inte skriver längre. Jag läste i Metro igår om 16 åriga Kenza som är sveriges mest lästa bloggare. Hon har 50 000 unika läsare varje vecka. Det krävs en del för att komma upp i den siffran. Metro skriver också om den så kallade Blondinbella. Hon lägger ned åtta timmar om dagen på sin blogg. Jag är avundsjuk. Hur kan man vara så produktiv? Om man skulle lägga åtta timmar om dagen är det klart att man skulle kunna utveckla en acceptabel blogg, men var finns den tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback