Valborg med Carl Bildt

Carl Bildt är en riktig godbit. Såhär skriver han om Valborg i sin blogg:

På medeltiden började man ett mer omfattande firande av Heliga Valborg i tron att hon kunde hjälpa till att hålla häxor på avstånd och motsvera alllmän ondska och trolldom. Och så har de olika traditionerna gradvis flutit samman i någonting som nu mest är ett allmänt och mycket trevligt firande av vårens ankomst.

Om det hela fortfarande håller häxor och dylikt på avstånd har jag svårt att bedöma, eftersom jag knappast har haft några påtagliga besvär med sådana i tillvaron i övrigt heller.

Men skadar gör det säkert inte.

 



Kommentarer
Postat av: Katta

Haha, jag spelade carl bildt i en pjäs i skolan när jag gick i 4an, sjukt länge sen haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback