Massdumpning av Jakob hellman

Sophie Calles pojkvän avslutade deras relation, genom att skicka ett brev. Dagens Kobra handlade om att bli dumpad. Det  fick mig att tänka på ett mail jag fick för ett par år sedan. Ett fantastiskt mail som aldrig kommer glömmas bort.

Dumt nog har jag inte sparat det, eller i alla fall tappat bort det. Annars hade jag lagt upp det här. Jag är hyffsat villig att höra av mig till avsändaren och fråga om han har kvar det han skrev. För jävlar vilket mail det var.

Han gjorde slut med några enkla tangenttryck. Inte speciellt förvånande. Men nu kommer bomben; det var inte bara mig han dumpade. Det var Sara, Clara, Tara, Hulda, Johanna, Elif, Lisen, Susanna, Nelly, Emma, Ella, ja listan var hur lång som helst! Han avslutade genom att tillägna oss den klassiska Jakob Hellmanlåten "Bara vara vänner".

Som om vi tjejer, tillsammans, skulle kura ihop oss med var sin kopp te och snyfta till den trallvänliga melodin. Ja, det var faktiskt en bra idé.  Vi hade nog haft trevligt. Hade kunnat göra konst tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Josefin

haha, lika underbart varje gång... jag blev dumpad över msn en gång.. men killen va så feg, så jag fick dumpa mig själv... den e väl också fin??

Postat av: Josefin

men det som är bra med maildumpning är att man har tid att tänka på vad man ska svara. Man slipper tänka efteråt på vad man borde sagt.

2008-04-14 @ 23:13:04
URL: http://www.jossefinast.com
Postat av: Lula

Mail du fick för "ett PAR år sen" betyder alltså minimum 2 år dvs att du / ni var ännu yngre tonåringar som fnittrar åt pojkband än idag etc... Dvs kanske var mail rätt passande =)=)

Puss på dig lillkussen

Love / Lud

2008-04-15 @ 13:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback