Dissa frasen

Mina damer och herrar, låt mig presentera årets ord:


KRÄNKT


Och jag är så fruktansvärt trött på det. Är man inte kränkt, så diskuterar man kränkta personer, uttrycket att vara kränkt, eller motsatsen till kränkthet. Hur många personer har egentligen blivit kränkta det här året? Betydligt fler än alla andra år skall jag förtälja. Att vara kränkt har blivit en livvstil.

Jag lyssnar väldigt mycket på p3 och jag gillar den kanalen skarpt. Men jämt och ständigt skall de ta upp ordet kränkt. De tycker om att såga personer som är kränkta och denna överkonsumsion av uttrycket. Men varför inte bara sluta ta upp det hela tiden? Det är sluttjatat. Det har tvättats allt för många gånger och börjat bli noppigt. Det är inte längre hippt att förarga sig på personer som anser sig vara kränkta.
- Hitta en ny formulering att provocera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback